Tirsdagstip: Brug fornuften, når du køber produkter

23.07.13

Er du nogensinde gået i Matas efter en neglefil og kommet hjem med en hel pose fuld af uundværlige cremer, makeup, lidt kost tilskud et par poser vatrondeller plus det løse? Det har jeg, og jeg er blevet lige irriteret over mit veludviklede shoppegen hver eneste gang.

Yndlingsfarven…
Selvom lysten til ny makeup kan være så stor, at udsigten til havregrød (med diverse topping) virker som en overkommelig pris at betale, så er det meget sjældent det værd. Den dårlige samvittighed og et produkt som ligner så meget, at du egentlig ikke rigtig kan se forskel, er heller ikke særlig befordrende for glæden ved det nye. Katja og jeg har heldigvis begge to gjort det, og vi griner meget af os selv og hinanden, når vi gør det igen. For mit vedkommende er det min sindssyge trang til lilla neglelak, som jeg næsten aldrig bruger (altså de andre farver skal jo også bruges…).

Gode sælgere
Selv om din yndlingsekspedient er både troværdig og skarp til at finde de helt rigtige farver og produkter til dig, så er det kun dig, som ved, om du egentlig behøver (og har råd til) et komplet nyt look. Husk at selv yndlingsekspedienten skal tænke på salgstal og har mål for salg eller præmier på højkant.
Min personlige holdning er, at hvis bare jeg havde vidst, at præmien for flest solgte Lancôme produkter i uge 29 (det er kun et eksempel), så vil jeg hellere end gerne gøre en indsats for at den ekspedient, som altid hjælper mig efter bedste evne, kommer på ferie eller får et årsforbrug af tyggegummi eller hvad præmien nu er. Derimod har jeg det rigtig svært, med dem som prøver at presse mig til at købe ting, som jeg dybest set overhovedet ikke har brug for.

Åbenhed
Selvom det nok er ønsketænkning, så ville det være dejligt at vide besked om de salgskvoter, konkurrencer og så videre der er. Ligesom I kære læsere tit skriver til os og spørger efter affiliate links til forskellige produkter, så I kan støtte vores arbejde, så er jeg sikker på, at det også ville gavne de gode ekspedienter ude i butikkerne med større åbenhed.

Benyt et af disse links, når du alligevel køber online. Vi får en lille kommision, og det er en stor hjælp.
2 kommentarer
Maria

Dåserne har ændret mit liv! 😀
.. ja, det lyder sindsygt, men ift. makeup og personlig pleje produkter 🙂 Før i tiden, der købte jeg altid det bedste jeg kunne finde, når jeg lige gik en tur i Matas/Netto you name it – lige netop det der sindsyge shopping gen. Min svaghed lå specielt ved cremer, selvom jeg havde utrolig mange derhjemme i forvejen. Lige gyldigt hvilket mærke, kvalitet eller hvor henne det var – så måtte jeg eje det!
Men takket være jer, så er jeg blevet meget mere målrettet i, hvad jeg går efter. Der er ikke de der sindsyge shopping-ture mere, hvor jeg gør impulskøb i den helt store stil. Jeg bruger måske flere penge nu end jeg gjorde før (ups), men det er på nogen bedre produkter, der koster stort set det samme på nettet, som jeg før gav for noget skod i butikkerne. Jeg bruger dog de ting meget mere, som jeg køber nu. Jeg brugte jo aldrig de skod-cremer fra Lóreal etc, for de virkede jo ikke 😉 Så forbruget er steget, men indkøbsmængden er stagneret/faldet.

Søs

Jeg mangler stadig at finde ud af hvad der ligesom er ‘mine’ produkter på en lang række områder, både mht. make-up og cremer. Og jeg er en af dem, der er SÅ dårlig til at spørge om råd hos ekspedienterne, bl.a. fordi jeg er dårlig til at håndtere den der salgstale, der ofte følger med… Jeg synes at forslaget om mere åbenhed ikke er helt så tosset endda!
Igennem jeres blog har jeg dog fået øjnene op for nogle mærker og produkter, der helt sikkert skal afprøves. Og så må jeg jo nok lære at spørge om hjælp for at være sikker på det passer til min hud.

Din kommentar

Din email adresse vil ikke blive offentliggjort. Nødvendige felter er markeret med *