Fredagsfavorit: God kundeservice

20.04.12

Jeg har haft en kaotisk uge. Mildest talt… Og den er ikke blevet bedre af sure taxachauffører, ubehøvlede ekspedienter og håbløs kundeservice.

Men når man så finder de butikker, mennesker og helt anonyme mennesker i hverdagen, der varetager deres arbejde på en sådan måde, at ens oplevelse af deres forretning går op i en højere enhed, så kan det rede hele ens dag. Og dette indlæg er en hyldest til dem.

De to taxachauffører, som jeg har kørt med denne uge. Hold op der er mange sure og anstrengende taxachauffører, men i denne uge har jeg kørt med to forskellige, som bare har været fantastiske. Fx. ham, der skulle køre en voldsomt stresset pudderdåser til Aussie Blog Awards i går, og hun vidste faktisk ikke helt hvor hun skulle hen. Det vidste han, han fandt ud af det, og jeg blev leveret til døren uden stress.

Sticks’n’sushi og E-takeaway som lige har leveret min frokost, som er ren trøstespisning, fordi jeg er syg i dag. Jeg sendte en bestilling og skrev i kommentarfeltet at jeg var syg og sulten, så jeg bare ønskede levering så hurtigt så muligt. 5 minutter efter ringede kundeservice og spurgte om det passede en halv time efter? (Der stod halvanden times leveringstid på hjemmesiden). Ja tak! 10 minutter senere ringede de og sagde, at min ordre var klar, men jeg havde glemt at skrive min adresse på bestillingen, så den skulle de lige bruge. Maden var i øvrigt fantastisk.

Min yndlingstøjekspedient (og hendes kolleger) i Bruuns Bazaar i Magasin på Kgs. Nytorv, der solgte mig for en mindre formue, da jeg helt desperat efter håbløs shoppe-tur til Danish Beauty Award endte der. Hun er altid ekstremt hjælpsom, sød og yder kyndig vejledning. Det havde jeg ikke fået andre steder den dag…

Bar7 som har verdens sødeste bartendere og ejer, når man er i knibe. Og som laver forrygende cocktails! (men ease up on the air freshers!) Tjenerne på Bøf & Ost for altid at bære over med os.

Nå ja, og så er der alle de makeup ekspedienter, som gang på gang hjælper mig. Stine Nyboe fra MAC på Kongens Nytorv, som vel nok er den der kender Helenes og mit ansigt bedst uden sammenligning og altid er den, vi går til – og som også er vores veninde nu. Damerne i Bobbi Brown – undskyld, jeg kan ikke huske lige nu, hvad I hedder, men vi elsker jer! Clinique, Kiehl’s, vores helt egne lokale matas-damer, Beauty Avenue, alle jer som vi altid har brugt og holder fast i fordi I giver fantastisk service. Ikke fordi I er smarte eller trendy eller moderne butikker. Men fordi man får en helt fantastisk hjælp hos jer, hver gang. Det betyder ofte meget mere, end hvilket mærke der lige er.

Alle disse mennesker har vi gået hos siden før vi blev store skønhedsbloggere, eller kommer hos uden at de aner hvem vi er – de er ligeglade, sådan behandler de alle deres kunder.

Og hvis jeg har glemt nogen, så er det ikke med vilje <3

Benyt et af disse links, når du alligevel køber online. Vi får en lille kommision, og det er en stor hjælp.
21 kommentarer
Svenskofilia

Hvor er I søde. God fredag!

Pudderdåse Katja

I lige måde 🙂

Anette

Jeg har selv haft fornøjelsen af den kompetente vejledning hos Bobbi Brown-damerne i denne uge. Ja – skønt med god kundeservice.

Pudderdåse Katja

Dejligt!

Ulla

God kundeservice er alfa og omega for om man kommer samme sted igen – jeg elsker at blive betjent venligt, smilende og ærligt. Og fortæller jo til venner og familie om de gode oplevelser 😀

Pudderdåse Katja

Helt enig Ulla 🙂

Fru Jørgensen

Ooh, yes, også mig – I’m a sucker for god kundeservice 😉

Fru Jørgensen

– og glæder mig iøvrigt sygt meget til Sephora i Illum – de skulle være sublime til kundeservice (det er de i hvert fald i Frankrig). See you there?? 😉

Pudderdåse Katja

Oh yeeeeaaaah!

kirsten

Bobbi Brown damerne er uovertrufne. Rigtig god weekend til dem

Pudderdåse Katja

Hørt!

Gigi

Dejligt at du har fået en masse god kundeservice 🙂
Har har boet et par år i Sverige og er så kommet tilbage til Danmark, desværre for mig havde jeg helt glemt hvordan kundeservicen ofte kan være i Danmark! Der savner jeg altså det svenske! Selvom du handler i et stort supermarked har kassedamen ALTID tid til at sige “farvel og tak” til hver en kunde.. Det ser du ikke herhjemme i Danmark, der hænger de unge over disken med deres Iphone og gider knapt kigge op når man kommer ind i butikken. Men de piger og drenge som stadig yder en dejlig kundeservice, de skal hyldes! for hold kæft hvor er de dejlige og de aner ikke hvor langt et smil rækker 🙂

Pudderdåse Katja

Jeg er helt enig. De kan noget i både Sverige og Tyskland fx. Danmark er ikke særlig god til det (mildest talt). Så meget desto større grund til at hylde dem, der gør det godt 🙂

Anette Kristine Poulsen

Spot on, Katja. God service er kærlighed på et et højere plan. Den gør mig altid blød i knæene og glad i kroppen.

Pudderdåse Katja

Det er godt sagt Anette 🙂 Det er præcis hvad det er.

Sarah

Elsker også god kundeservice 🙂 Står også selv i butik, og bliver glad, når jeg kan få mine kunder til at smile – især hvis de ikke gjorde det i forvejen 🙂 Og ja, lagde også mærke til at en svensk kasseekspedient sagde “hej” osv. i sidste uge – det har jeg sådan savnet fra Fyn, for det gør næsten ingen københavnske kasseekspedienter 🙁 Men så bliver man så meget mere glad, når der er god service 🙂

Pudderdåse Katja

Det kan rede hele min dag 🙂

Karin V. Sørensen

Bortset fra det rent økonomiske: søde, venlige og rare ekspedienter sælger MEGET mere end de sure og gnavne 😀

Pudderdåse Katja

Ja for p… Se nu alt det jeg fik købt i Bruuns Bazar

Karin V. Sørensen

uhh, fortæl! 😀

Pudderdåse Katja

Aaaalt for meget tøj…. Det er længe siden nu jo 😀

Din kommentar

Din email adresse vil ikke blive offentliggjort. Nødvendige felter er markeret med *